mandag 24. august 2015

Det er jo egentlig utrolig deilig!



For en fantastisk deilig uke det har vært! Sol og varme fra morgen til kveld og følelsen av skikkelig sommer.

Det har vært så fint, at jeg har slått en personlig rekord!

Jeg bader aldri! I hvert fall ikke i Norge. Jeg synes rett og slett at det ikke er noe godt. Iskaldt og ikke særlig fristende.

Det kommer sikkert av at jeg og sola ikke er bestevenner. Jeg er den lyse jenta med fregner som sitter i skyggen og ser på at andre bader. Huden min er rett og slett ikke laget for å være ute i sola.

For en del år siden fikk jeg beskjed av hudlegen min at jeg på grunn av hudtypen min ikke burde sole meg eller være noe særlig i sola.

Mange andre hadde sikkert blitt lei seg over å få en slik beskjed, men jeg ble glad. Endelig kunne jeg være i skyggen med god samvittighet.

Når man sitter i skyggen og ikke er så alt for varm, frister det derfor enda mindre å kaste seg ut i bølgene.

Men denne uken har det vært annerledes!

Hele 3 ganger har jeg badet på en uke! Det er uten tvil personlig rekord!

Vi bor slik til at det ikke er mer enn noen 100 meter ned til nærmeste strand. Det er en liten privat strand som bare vi i veien bruker. Det er ikke den fineste stranda, masse stein og ikke så stor, men det er nesten aldri folk her, den er derfor perfekt til et kveldsbad. Når sola har vært på vei ned og det fortsatt hara vært varmt i lufta har det derfor vært utrolig godt å ta et håndkle over skulderen og rusle ned for å bade. Her er hele gjengen på tur.



Og her er jeg i et ytterst uvanlig syn!



Her får dere litt flere bilder fra veien vår. Norge er virkelig et fantastisk land å bo i! Tenk at vi er så heldige å ha en så flott natur rundt oss!







Akkurat nå er det mørkt og overskyet her og jeg hører buldrende torden i det fjerne! Så bra at vi fikk det beste ut av uken som var! Hvordan er været hos dere?

Ønsker dere alle en fantastisk uke uansett vær!

2 kommentarer:


  1. Herlig med slike dager.
    Og dere bor skikkelig flott til.
    Vi bor også rett eved vann, og har tatt
    noen kveldsbad i sommer. Helt greit å bade
    når det ikke er andre folk der syns jeg.
    Ha en herlig dag :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Helt enig, deilig å bade når det ikke er masse folk. :-)
      Ha en strålende uke!
      Beste hilsen
      Franciska :-)

      Slett

Jeg setter stor pris på alle kommentarer! Jeg leser alle og svarer på alle spørsmål.
Klikk gjerne liker hvis du liker innlegget!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...